Begravningen <3

Har inte orkat skriva något nu, men nu tar jag tag i det & lämnar några rader innan jag ska sätta mig soffan igen och kolla klart filmen 'titta han pratar' eller vad den hette, världens sötaste unge är med! Då blir man ju inget annat än sugen på att skaffa sig en liten själv, men det får vänta :)


Begravningen var igår som sagt..
Kunde inte sova någonting natten innan, såklart.
Begravningen började klockan ett, så var där ett tag innan & träffade alla.. har rätt mycket släkt på pappas sida.
Då kunde jag hålla mig från att bryta ihop, vilket jag visste att jag skulle göra ju närmare allt kom inpå..
Lyckades rätt bra tills prästen började prata & sa att vi var hennes ögonstenar, hon sa alltid att jag & robin var det.
Hela grejen bara att hon låg i kistan framför mig, jag kan inte fatta det.. men det var en fin begravning.
När vi skulle gå ut från kyrkan gick jag efter kistan när dom bärde, då bröt jag ihop.. hjälpte farfar att bära sådan där stor blombukett, där det stod 'en sista hälsning till dig min älskade'.. skakade som ett asplöv på vägen till graven där hon skulle hissas ner, då visste man att, det här är sista gången man får vara med henne, som hon är på jorden. Nej fyfan.. gick fram till pappa, som jag aldrig sett gråta & han bröt ihop, var inte det roligaste.
Så var tvungen gå därifrån.. mamma ville att jag skulle säga hejdå men så fan heller att jag tänker säga hejdå och att det ska vara för alltid =/.. Men gick tillbaka, satt med mamma & pappa där och pratade, kändes lite knäppt eftersom det var första gången som vi tre var tillsammans.
Pratade ett tag med släkten, kramades & så..

Sen åkte mamma hem. Jag, Sven & mormor drog till en resturang & åt mat.. och inte nog med att jag jämt varit på begravning för farmor, började dom spela 'leende guldbruna ögon' inne där.. låten farmor alltid sjöng för mig, från det att jag var liten tills nu :'/

Kärlek till henne *



På kvällen blev det några öl hemma hos fry & sen köpis, var trevligt förutom att petra ballade ur på kvällen.. har inte hört någonting från hela dagen så trodde människan var död, så jag & annelie åkte dit förut. Tvungna att klättra upp för stegen, men jora.. hon levde & var i behåll :) men fick sig en liten utskällning..

Idag är det lugnt, kollar på film & slöer typ bara.. imorgon ska vi upp i tid för vi ska ut i skogen & plocka svamp :)

Nattinatt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0