<3

Även om man var mentalt förberedd på att det nångång skulle hända, trodde jag aldrig att det skulle hända nu..
Två dagar innan satt jag med block och penna och tänkte skriva ett brev till dig,
där jag ville berätta allt du är för mig, att jag saknade dig varje dag & att jag verkligen älskade dig.
Men klockan drog iväg och jag tänkte 'jag gör det senare' ..
Känner skuld och har en ångest, för att jag inte träffade dig så ofta som jag ville, så ofta som du ville.
Det var något jag tänkte på varje dag, att jag skulle åka ner till dig snart, vara hos dig, laga hemmagjorda köttbullar till dig som du ville, sova bredvid dig och sitta vakna tillsammans på natten, du och jag.
Måla på kaffefilter jag alltid gjorde när jag var liten och var hos dig, låna dina kläder, sminka dig mm.
Jag hör din röst i huvudet hela tiden, jag ser ditt leende framför mig och hur du alltid kollade på mig, så glad du alltid blev och alltid när jag ringde. Jag hör hur du säger 'du är den enda som verkligen får mig att skratta' och jag hör ditt skratt i huvudet.

Jag är glad över att jag åkte ner till lidköping för att träffa dig, men det var bland det jobbigaste ögonblicken jag varit med om. Du bara låg där.. rörde dig inte, tittade inte på mig, reste dig inte upp för att krama mig :'/
Det gjorde så jävla ont och det gör det hela tiden, för jag visste att det var sista gången jag skulle få se dig, ta på dig och känna din närhet.
& jag vill inte att det ska vara sista gången!

När det ringer på privat nummer får jag för mig att det är du..
När farfar ringer har jag varit nära på att fråga flera gånger 'hur är det med farmor'..
Det går inte in för mig att du skulle vara borta, även om jag fick se det själv med egna
ögon. Att gå ut ifrån rummet du låg i, kändes som jag lämnade dig ensam kvar där..
Det enda jag vet säkert, är att du är hos farbror nu.
Jag vill inte att du ska vara borta för alltid.


Det gör ont hela tiden och jag försöker hantera det, men det enda jag kan tänka på är dig!
Jag älskar dig mest i hela världen, farmor.

Myss *

Leende guldbruna ögon - din & min låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0